19 Ocak 2011 Çarşamba

***Bakış Açısı***



Nette gezinirken bu fotoğraf gözüme çarptı,inanılmaz derecede beğendim.Hayranlık duyma sebebim ise;göründüğü üzere resim basit bir çekim gibi dursa da--bir nesneyle gölge çalışması yapılmış-- bende bir çok düşünce,bakış oluşturdu.Bilmem sizde de aynı etkiyi yarattı mı?


Mesela bu resme baktığımda aklıma birgün arkadaşımla otururken bana sorduğu bir soru geldi ,demişti ki;
-Hiç resmin arkasına baktın mı?
Saçma bir soru olduğunu düşündüm,Hayır yanıtını verdim,durduk yere neden arkasını çevirip bakayım ki dedim:)
-Hayır dedi onu demek istemedim.Resimdeki soyutların(nesnelerin) dışında arka planına baktın mı,sana ne ifade ettiğini düşündün mü?
Gene saçma gelen bu soruya aynı cevabımı yeniledim Hayır...
Mesela diye söze başladı;
-Bu elimdeki fotoğrafta sevgililer mutlu bir poz vermiş değil mi dedi.
Evet dercesine başımı salladım.
-Peki sence gerçekten de mutluluğun resmini mi çekmişler yoksa çektirmek zorunda mı kalmışlar,acaba arkasında yatan yani resmin arka yüzünde yatan nedir bunu anlatmak istemiştim dedi.
Durdum düşündüm ne kadar güzel bir bakış açısıydı biranda o resme bakışımın değiştiğini anladım,hoşuma da gitmişti.Şimdi daha iyi anlıyorum.Aslında gerçekten de her bir soyut resim ve arka plan,belki o anı temsil etmiyordur dedim.


İşte bu resimdeki görüntü sanki konuştuklarımızı kanıtlamak istercesine  yada o fikri ele alarak sunulmuşçasına çekilmiş bir fotoğraf olması;zamanı geri sardırmamı sağladı.
Resmin nesnesi,başı eğik bir çivi ;sanki işi bitmiş eski aham şaham hali kalmamış.Resmin arka planına baktığımızda ise;bir balerini görüyoruz;bulunduğu yerden,dans etmekten memnun bir balerin..Ne kadar zıt iki resmin birleşimi olmuş dimi işte daha demin anlattığım resmin arka yüzeyine bakma olayı burda da tam net bir şekilde gösterilmiş.Sizinle de paylaşmak istedim umarım beğenirsiniz.



2 yorum:

  1. eğik bi çividen ne güzel bi görüntü çıkmış ya..çok güzel..arkadaşının dikkat çekmek istediği konu çok ilginçç.bakış çok önemli:)

    YanıtlaSil
  2. ewet haklısın canım,her konuda farklı bakış açısı ile bakmak bazen eğlenceli olabiliyor bunu yakalamak önemli olan:))

    YanıtlaSil